Jump to content
Sign in to follow this  
  • entries
    9
  • comments
    229
  • views
    261,873

Łańcucka podstrefa ekonomiczna

JoannaRupar

26,099 views

pismo Burmistrza ws drogi do podstrefy.pdfTemat tego wpisu został wywołany przez Pana o nicku Szczus

 

Powstająca w Łańcucie podstrefa (na razie ciągle tylko potencjalna) to jedna z najbardziej potrzebnych i oczekiwanych inwestycji Miasta Łańcuta, która ma być szansą na przyciągnięcie inwestorów, powstanie zakładów pracy a co za tym idzie nowych i jakże potrzebnych (wręcz niezbędnych!!!) miejsc pracy. Z jakiegoś jednak powodu informacje Burmistrza w sprawie podstrefy są bardzo enigmatyczne i jest ich bardzo niewiele (a szkoda!). Radni również (mimo usilnych zabiegów i wielu pytań) w taką wiedzę wyposażeni niestety nie są.

Na sesji XXIV RM odbytej w dniu 22 stycznia 2013 r. zadałam Burmistrzowie zapytanie: kiedy zostanie uruchomiona strefa ekonomiczna - czy jest zainteresowanie inwestowaniem na tych terenach i jakie istnieją tam możliwości inwestowania? Cytuję odpowiedź Burmistrza (Protokół XXIV/2013 str. 17): „jest duże zainteresowanie strefą ekonomiczną, w chwili obecnej jest 3 deklaracje od przedsiębiorców odnośnie inwestowania w tym rejonie, a dodatkowo wie, że wielu potencjalnych inwestorów ogląda te tereny, które są bardzo atrakcyjnie położone, przede wszystkim ze względu na dobry zjazd z autostrady”. Burmistrz poinformował, że władze miasta planują promować tereny inwestycyjne miasta Łańcuta nie tylko w województwie podkarpackim, ale i w całej Polsce - obecnie przygotowywana jest kampania w tym zakresie (do tej pory nigdzie nie widziałam tej kampanii).

Na sesji XXV RM odbytej w dniu 26 lutego 2013 r. procedowana była m.in. uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości położonych w Łańcucie przy ul. Podzwierzyniec (Uchwała Nr XXV/191/2013 RM - dotycząca podstrefy). Cytuję uzasadnienie Burmistrza do projektu tej uchwały: „Miasto Łańcut jest właścicielem terenów położonych przy ul. Podzwierzyniec składających się z 14 działek opisanych ww. projekcie uchwały. Obejmuje obszar o pow. 8.7853 ha. W marcu ubiegłego roku Rada Miasta wyrażała już wolę przystąpienia i włączenia tych nieruchomości do podstrefy SSE EURO-PARK MIELEC w Łańcucie poprzez podjęcie uchwały Nr XIV/113/2012 z dnia 22.03.2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na włączenie nieruchomości położonych na terenie miasta Łańcuta do Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK MIELEC. W chwili obecnej miasto Łańcut oczekuje na wpisanie tego obszaru do SSE Euro-Park Mielec w Rozporządzeniu Rady Ministrów, które prawnie ureguluje status tych nieruchomości. Przewiduje się, że nastąpi to prawdopodobnie w miesiącu kwietniu 2013 r. W związku z wpływającymi licznymi ofertami inwestorów zainteresowanych tymi terenami, którzy chcieliby rozpocząć tam działalność gospodarczą, proponuje się oddanie tych terenów w użytkowanie wieczyste. Ta forma zbywania nieruchomości pozwoli na pełną kontrolę Miasta, co do sposobu zagospodarowania tych nieruchomości, rodzaju prowadzonej działalności na tym terenie, minimalnej ilości zatrudnionych osób oraz czasookres rozpoczęcia budowy, jak również czasookres jego zakończenia. Wobec powyższego podjęcie tej uchwały pozwoli na szybsze podjęcie dalszych procedur zbywania nieruchomości w drodze przetargu, których wartość zostanie określona przez rzeczoznawcę majątkowego, niezwłocznie po wejściu w życie rozporządzenie o wpisaniu do podstrefy ekonomicznej tego obszaru. W związku z powyższym przedkłada się projekt uchwały celem podjęcia przez Radę”.

Na Komisji Gospodarki Miejskiej odbytej w dniu poprzedzającym sesję zapytałam o potencjalnych inwestorów w podstrefie, poprosiłam o podanie przedsiębiorców zainteresowanych uruchomieniem firm w podstrefie, ale nie uzyskałam informacji (!!!). Zainteresowanych podstrefą jest podobno 4 inwestorów (a przynajmniej było wówczas według słów Wiceburmistrza), bez żadnych konkretów.

Do chwili obecnej Burmistrz nie przekazał radnym żadnej szerszej czy dodatkowej informacji na temat podstrefy, ale oczywiście będę pytać dalej (!!!!), bo to jedna z najważniejszych inwestycji dla mieszkańców.



31 Comments




Recommended Comments

Dziękuję za informacje Pani Joanno. Faktycznie, wielu mieszkańców miasta oraz okolicy wypatruje informacji dotyczących tej strefy, o której słyszy się już od dłuższego czasu. Patrząc na bezrobocie, po wejściu firm w ten region, słupki powinny spaść. Ciągłe tylko pytanie kiedy i czy to nastąpi. Osobiście nie jestem tak bardzo przekonany informacją o atrakcyjności tego miejsca uwzględniając zjazd z autostrady, ponieważ wątpię aby w najbliższych latach autostrada została oddana do użytku. Ale generalnie jak wiadomo, główną role spełni cena, którą będzie musiał wydać inwestor....

Share this comment


Link to comment

Primo: w jaki sposób ta podstrefa jest promowana?

Secundo: czy ktokolwiek zwrócił uwagę na bocznicę kolejową!? Czy są projekty odnośnie ruchu na drodze dojazdowej czy powstaną dopiero po protestach mieszkańców?

 

 

Dziękuję za informacje Pani Joanno. Faktycznie, wielu mieszkańców miasta oraz okolicy wypatruje informacji dotyczących tej strefy, o której słyszy się już od dłuższego czasu. Patrząc na bezrobocie, po wejściu firm w ten region, słupki powinny spaść. Ciągłe tylko pytanie kiedy i czy to nastąpi. Osobiście nie jestem tak bardzo przekonany informacją o atrakcyjności tego miejsca uwzględniając zjazd z autostrady, ponieważ wątpię aby w najbliższych latach autostrada została oddana do użytku. Ale generalnie jak wiadomo, główną role spełni cena, którą będzie musiał wydać inwestor....

 

Nie ma co liczyć na cuda, to nie te czasy gdy firmy zatrudniały tysiącami.

Jak na razie to nam w Łańcucie drobny handel umiera.

Jest (puki co) bocznica - to też ważny atut.

 

Kiedy w końcu ostatnimi decyzjami burmistrza zainteresuje się CBA??? :)

 

Kiedy tylko Cie do niego przyjmą xP

Share this comment


Link to comment

Panie Neołafita,

Nie wiem jak jest promowana podstrefa bo żadnej kampanii w tej sprawie nie widziałam. Może Burmistrz ma swoje kanały i swoją strategię, w końcu fachowcy od promocji w UM są. 

Co do bocznicy kolejowej, to raczej wszystko wskazuje na to, iż większą rolę odegra ruch kołowy a nie szynowy, szczególnie iż zdaniem Burmistrza potencjalnych inwestorów przyciąga podobno m.in. bliskość węzła autostradowego (tzn. tego w budowie!!!). Na jednej z komisji pytałam Burmistrza czy nie obawia się, iż ruch na drodze Łańcut-Leżajsk już teraz jest zbyt duży i dociążenie go jeszcze ruchem ze strefy może być problemem, ale chyba tylko dla mnie był to problem.

Co do handlu w mieście, to zupełnie się z Panem zgadzam, Całkowicie upada. Zlikwidowano sklepy i zamknięto działalności gospodarcze, które prowadzono tutaj po 30 lat (!!!). Mało tego, obserwuje się "starzenie" społeczeństwa, spada liczba dzieci, młodzież wyjeżdża. Ludziom brakuje pracy i perspektyw. Mam nadzieję, że podstrefa jednak ruszy i coś się w końcu zmieni.

Share this comment


Link to comment

dziękuję za zainteresowanie się sprawą  i po tych słowach trochę optymizm we mnie wstąpił , że są firmy które już się tymi działkami interesują(jeżeli to prawda ) . Po raz kolejny się zapytam co do szerokości drogi dojazdowej do tej strefy ,kiedyś pracowałem na ciężarówkach i w żadnym mieście które posiadało swoją strefę nie widziałem tak wąskich dróg a szczególnie wyjazdu (zestaw ciągnik siodłowy plus naczepa skręcając  z ulicy podzwierzyniec do strefy musi się nagonić na drugi pas pod prąd żeby nie wjechać na krawężnik )kilkadziesiąt tirów dziennie będzie powodował podwojenie efektu zamykania rogatek kolejowych , dla dostawców to jest duży dyskomfort a także stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze .

Share this comment


Link to comment

dziękuję za zainteresowanie się sprawą  i po tych słowach trochę optymizm we mnie wstąpił , że są firmy które już się tymi działkami interesują(jeżeli to prawda ) . Po raz kolejny się zapytam co do szerokości drogi dojazdowej do tej strefy ,kiedyś pracowałem na ciężarówkach i w żadnym mieście które posiadało swoją strefę nie widziałem tak wąskich dróg a szczególnie wyjazdu (zestaw ciągnik siodłowy plus naczepa skręcając  z ulicy podzwierzyniec do strefy musi się nagonić na drugi pas pod prąd żeby nie wjechać na krawężnik )kilkadziesiąt tirów dziennie będzie powodował podwojenie efektu zamykania rogatek kolejowych , dla dostawców to jest duży dyskomfort a także stwarzanie niebezpieczeństwa na drodze .

Panie Szczus,

Ruch na drodze Łańcut-Leżajsk na Podzwierzyńcu jest ogromny, ale nie widać póki co żadnej alternatywy, co jest tym bardziej niezrozumiałe, iz jest to póki co jedyny łącznik drogi DK4 i autostrady A4 (innych łączników nie wybudowano, nawet z planami jest problem, a potrzeby zgłaszane w tym względzie przez samorządy są zbywane w daleki niebyt). Poprawa czy raczej przebudowa przejazdu kolejowego w Łańcucie też ma w planach już 30- letnią historię i raczej nie widać szczęśliwego zakończenia. Uruchomienie podstrefy (tak niezbędnej !!!) na pewno nie poprawi stanu natężenia ruchu na Podzwierzyńcu.

Co do tematu szerokości drogi do podstrefy, to  nie będę się "mądrzyć", bo nie mam na ten temat wystarczającej wiedzy. Przygotowałam w tej sprawie interpelację do Burmistrza i jak otrzymam odpowiedż, to jej treść zamieszczę na blogu.

pozdrawiam   

  • Like 1

Share this comment


Link to comment

ja już się domyślam że przepisy dozwalają taką szerokość drogi jednak wyjazd koło byłej vistuli na pewno nie spełnia norm a oprócz tego jest jeszcze zdrowy rozsądek , za 3 lata się okaże że trzeba poszerzyć. Ale jak można proszę się pofatygować z interpelacja będę wdzięczny .

Share this comment


Link to comment

Sz.P. Joanno!

Promocja wymaga jakiegoś budżetu (przecież burmistrz nie będzie stał na skrzyżowaniu i krzyczał zaproszenie) a to oznacza, że gdzieś na papierze powinien być ślad.

O tych "fachowcach" to się może nie będę lepiej wypowiadał...

Nie przeczę znaczeniu powstającej autostrady, ale...

Strefa Mielecka co prawda dalej (puki co uratowano je) połączenie ma, ale stan torów tam jest fatalny, rzeszowska jak na razie bocznicy nie ma. Posiadanie czynnej bocznicy kolejowej, podłączonej do magistrali kolejowej (przypominam, że jest to część transeuropejskiego szlaku E30! i mimo całej degrengolady na kolei to na odcinku Rzeszów - Kraków niedługo nawet pociągi towarowe będą jeździły 120km/h) prowadzącej już teraz zarówno na wschód jak i na zachód to niezaprzeczalny atut.

Brak jego wykorzystania karze postawić pytanie czy to jeszcze głupota czy już sabotaż!?

Na tej drodze już teraz w godzinach wzmożonego ruchu, nawet nie szczytu włączenie się od strony Białobrzegów stanowi problem.

Jak podstrefa wchłonie zwolnionych w Transsystemie to już będzie dobrze.

 

To niech samorządy wreszcie przestaną dawać się dymać (bo ciężko to inaczej określić) wielmożnej GDDKiA!

Odnośnie przejazdu, to być może załapie się na poprawę przy okazji rewitalizacji (o której wspominałem na forum) naszego odcinka lini 91, oczywiście zainteresowanie miasta jak najbardziej wskazane, bo jak na razie to zwłaszcza dojście (a niemało uczniów z "śrub" dojeżdża właśnie koleją) jest tragiczne.

 

PS ->Szczus: Widziałeś Polną? Jest spora szansa, że wjazd zostanie poszerzony, na razie  roboty kończą się parę metrów od niego. Bo, że w sprawie promienia skrętu masz rację to już widać po chodniku i trawniku.

Share this comment


Link to comment

Sz.P. Joanno!

Promocja wymaga jakiegoś budżetu (przecież burmistrz nie będzie stał na skrzyżowaniu i krzyczał zaproszenie) a to oznacza, że gdzieś na papierze powinien być ślad.

O tych "fachowcach" to się może nie będę lepiej wypowiadał...

Nie przeczę znaczeniu powstającej autostrady, ale...

Strefa Mielecka co prawda dalej (puki co uratowano je) połączenie ma, ale stan torów tam jest fatalny, rzeszowska jak na razie bocznicy nie ma. Posiadanie czynnej bocznicy kolejowej, podłączonej do magistrali kolejowej (przypominam, że jest to część transeuropejskiego szlaku E30! i mimo całej degrengolady na kolei to na odcinku Rzeszów - Kraków niedługo nawet pociągi towarowe będą jeździły 120km/h) prowadzącej już teraz zarówno na wschód jak i na zachód to niezaprzeczalny atut.

Brak jego wykorzystania karze postawić pytanie czy to jeszcze głupota czy już sabotaż!?

Na tej drodze już teraz w godzinach wzmożonego ruchu, nawet nie szczytu włączenie się od strony Białobrzegów stanowi problem.

Jak podstrefa wchłonie zwolnionych w Transsystemie to już będzie dobrze.

 

To niech samorządy wreszcie przestaną dawać się dymać (bo ciężko to inaczej określić) wielmożnej GDDKiA!

Odnośnie przejazdu, to być może załapie się na poprawę przy okazji rewitalizacji (o której wspominałem na forum) naszego odcinka lini 91, oczywiście zainteresowanie miasta jak najbardziej wskazane, bo jak na razie to zwłaszcza dojście (a niemało uczniów z "śrub" dojeżdża właśnie koleją) jest tragiczne.

 

PS ->Szczus: Widziałeś Polną? Jest spora szansa, że wjazd zostanie poszerzony, na razie  roboty kończą się parę metrów od niego. Bo, że w sprawie promienia skrętu masz rację to już widać po chodniku i trawniku.

Panie Neołafita,

Co do środków finansowych na promocję w budżecie miasta, to nie jest to taka prosta sprawa, ponieważ po zmianach organizacyjnych przeprowadzonych przez Burmistrza na przełomie 2011/2012 roku w UM promocja (razem ze środkami finasnowymi) została przekazana do MDK w Łańcucie i to on odpowiada za tą dziedzinę (chociaż główne kierunki ustala z Burmistrzem). Natomiast co do środków finansowcyh na tzw. "podstrefę", to umieszczone są one w budżecie (podobnie jak w ubiegłym roku i jak będzie w przyszłym roku) jako jedna pozycja bez wyszczególniania. Kampani promocyjnej Burmistrza w tej sprawie nie widziałam ani ja ani inni radni, ale musi być skuteczna skoro Burmistrz podaje publicznie, iż jest duże zainteresowanie inwestorów podstrefą (jeżeli tak jest to super !!!). Dajmy szansę i poczekajmy na efekty. Na razie trwa uzbrajanie terenu.

Co do wykorzystania bocznicy kolejowej, to jak pisałam na innym wpisie według relacji Burmistrza firmy bardziej interesuje "pobliski" węzeł autostradowy i transport kołowy a nie szynowy. Pewnie rodzaj transportu "do" i "z" podstrefy będzie zależał od "branży" firm które w niej będą zorganizowane, ale póki co, poza Burmistrzem nikt wiedzy na ten tewmat nie posiada. 

Natężenie ruchu na Podzwierzyńcu jest koszmarne, Jak Pan zauważył ciężko jest się włączyć do ruchu od strony Białobrzeg, ale równie ciężko przy Vipo (gdzie jest planowany wjazd do podstrefy). Droga jest regularnie zakorkowana, m.in. przez przejazd kolejowy (który nie może doczekać się przebudowy od 30 lat !!!). Sytuacja na pewno nie ulegnie poprawie w najbliższym czasie, szczególnie iż droga wojewódzka Łańcut-Leżajsk jest jedynym łącznikiem między drogą DK4 a autostradą A4, innej komunikacji pomiędzy nimi nie ma i póki co nie jest nawet zaplanowane (!!!). Nie wiem dlaczego transpoert szynowy nie jest tutaj bardziej preferowany. Może po faktycznym uruchomieniu podstrefy sytuacja się zmieni. Firmy powinny same zauważyć, iż "zakorkowane" drogi opóźniają inwestycje, a transport szynowy może być szybszy i bardziej ekonomiczny. O wielu wątpliwościach da się rozstrzygnąć dopiero wtedy, gdy podstrefa rzeczywiście będzie uruchomiona.

Pozdrawiam     

Share this comment


Link to comment

Czyżby mącenie wody? Wszak MDK nie znajduje się pod takim nadzorem jak magistrat...

 

Czyli burmistrz nie wspomniał czegokolwiek o tym z jakiej branży to inwestorzy?

 

Wykonywanie lewoskrętów, czy ustępowanie by jadący z podporządkowanej nie tkwili daje podobny rezultat, zwłaszcza że brak jakichkolwiek udogodnień ku temu.

 

Może przebudowa przejazdu (na dwupoziomowy jak rozumiem) jest prostsza, ale efektywniejsze byłoby wykonanie obwodnicy i wyprowadzenie z stamtąd tranzytu.

 

Tu nawet nie chodzi o preferowanie (cóż, nie jesteśmy Szwajcarią) ale o zrównoważenie. Zaś na obecną chwilę mamy do czynienia z zaplanowanym degradowaniem kolei. Nawet jeśli firmy są chętne korzystać z transportu szynowego to natrafiają na barierę w postaci infrastruktury - PLK nie ma nieograniczonych środków tak jak GDKiA.

Share this comment


Link to comment

Czyżby mącenie wody? Wszak MDK nie znajduje się pod takim nadzorem jak magistrat...

 

Czyli burmistrz nie wspomniał czegokolwiek o tym z jakiej branży to inwestorzy?

 

Wykonywanie lewoskrętów, czy ustępowanie by jadący z podporządkowanej nie tkwili daje podobny rezultat, zwłaszcza że brak jakichkolwiek udogodnień ku temu.

 

Może przebudowa przejazdu (na dwupoziomowy jak rozumiem) jest prostsza, ale efektywniejsze byłoby wykonanie obwodnicy i wyprowadzenie z stamtąd tranzytu.

 

Tu nawet nie chodzi o preferowanie (cóż, nie jesteśmy Szwajcarią) ale o zrównoważenie. Zaś na obecną chwilę mamy do czynienia z zaplanowanym degradowaniem kolei. Nawet jeśli firmy są chętne korzystać z transportu szynowego to natrafiają na barierę w postaci infrastruktury - PLK nie ma nieograniczonych środków tak jak GDKiA.

Panie Neołafita,

Co do promocji w MDK i nadzoru. Fakty są jakie są. Decyzją Burmistrza promocja została tam przeniesiona i tak to funkcjonuje. Czy to właśicwe? Sprawa dyskusyjna. A co do nadzoru. Burmistrz z przepisów prawa sprawuje nadzór nad MDK jako jednostką organizacyjną Miasta, a czy w sposób wystarczający, to sprawa otwarta. Pewnie każdy ma na ten temat swoje zdanie. Komisja Rewizyjna RM w tym roku zaplanowała kilka kontroli w MDK w zakresie wykorzystania środków finansowych otrzymywanych z budżetu Miasta, więc w jakimś zakresie zostanie oceniony sposób realizacji niektórych zadań przez MDK.

Co do tzw. podstrefy. Sprawa niestety ciągle się opóźnia. Póki co nie doszło jeszcze do wpisania terenu na Podzwierzyńcu do SSE Euro-Park Mielec w Rozporządzeniu Rady Ministrów, a zatem nie został prawnie uregulowany status tych nieruchomości. Miało się to odbyć do końca kwietnia tego roku, ale z informacji uzyskanych w dniu wczorajszym (23.04.) na Rdzie Osiedla Śródmieście od Wiceburmistrza Pazdana dowiedzielismy się, iż termin ten się przesuwa. Może dojdzie do wpisania w maju, może w czerwcu. Może później. Sprawa jest wstrzymywana w Ministerstwie Finansów.  

Co do inwestorów. Nie mam w tym temacie żadnych konkretnych informacji. Krążą oczywiscie różne plotki, ale plotkami się nie zajmujemy. Wiedzę w tym temacie posiada Burmistrz i Wiceburmistrz, ale dopóki nie ma prawnej regulacji samego powstania podstrefy na Podzwierzyńcu, w zasadzie nie ma tematu.

Co do dróg dojazdowych do podstrefy, transportu, organizacji ruchu na Podzwierzyńcu. Wysłałam w tej sprawie interpelację do Burmistrza i czekam na odpowiedź. Jak ją otrzymam, to zamieszczę na blogu i będziemy mogli ewentualnie podyskutować o tym szerzej. 

Pozdrawiam

Share this comment


Link to comment

poszerzają wjazd do strefy ale moim zdaniem dalej będzie ciasno na 17,5 m zestawu 

Panie Szczus,

Póki co nie otrzymałam jeszcze odpowiedzi od Burmistrza na moje zapytania w sprawie dojazdu do podstrefy, ale wiele osób zwraca uwagę na ten sam problem co Pan. Powodem do zmartwień jest w ogóle ruch drogowy i jego natężenie na Podzwierzyńcu. Już w tej chwili są tam korki i trudno włączyć się do ruchu z dróg podporządkowanych, a dodatkowe zwiększenie ilości samochodów ciężarowych tego stanu na pewno nie poprawi. 

Share this comment


Link to comment

ja nawet nie liczę że coś się w tym kierunku zmieni ,kiedyś starosta Pan Krzysztoń mówił o łączniku autostrady z E 40 przez Krzemienicę pomysł godny pochwały bo wtedy można by było zrobić do niego dojazd z strefy ekonomicznej . Ale myślę że to tylko pozostało w marzeniach tak jak wiadukt nad torami .

Share this comment


Link to comment

Pani Joanno:

 

Jakie są fakty to (nie) widać. To jak sobie MDK radzi z promocją własnych imprez też. 

Jeśli chodzi o gospodarowanie w MDK - to czy miejska ciepłownia sponsoruje tej placówce darmowe ogrzewanie?

 

Dziękuję za podjęcie tematu.

 

 

PS:

poszerzają wjazd do strefy ale moim zdaniem dalej będzie ciasno na 17,5 m zestawu 

 

Serio? Ja tam raczej widzę połataną dziurę i jeszcze bardziej rozjeżdżony chodnik.

Wiadukt nad torami nie ułatwi włączania się z podporządkowanych, a wręcz przeciwnie.

Share this comment


Link to comment

ja nawet nie liczę że coś się w tym kierunku zmieni ,kiedyś starosta Pan Krzysztoń mówił o łączniku autostrady z E 40 przez Krzemienicę pomysł godny pochwały bo wtedy można by było zrobić do niego dojazd z strefy ekonomicznej . Ale myślę że to tylko pozostało w marzeniach tak jak wiadukt nad torami .

Panie Szczus,

Samorządy gminne i powiatowy wielokrotnie i od lat wnioskują o wykonanie dróg - łączników do autostrady. Wnioskowano wykonanie ich m.in. przez Krzemienicę i ewentualnie drugi od strony Gluchowa, obrzeżami gminy Białobrzegi. Jest to fajna perspektywa, która znacznie poprawiłaby ruch drogowy, zwłaszcza na DK 4, odciążyłaby Łańcut, ale niestety oczywiście wszystko rozbija się o pieniądze, których nie ma. Nie wiadomo też do końca kto miałby te łączniki wybudować, czy GDDKiA, czy Zarząd Dróg Wojewódzkich. Może jak autostrada zostanie w końcu wybudowana coś w tej sprawie się zmieni, bo jeżeli nie, to jakoś trudno sobie wyobrazić, że Łańcut, w szczególności w dzielnicy Podzwierzyniec będzie w stanie przyjąć jeszcze większy ruch niż obecnie.   

Share this comment


Link to comment

Pani Joanno:

 

Jakie są fakty to (nie) widać. To jak sobie MDK radzi z promocją własnych imprez też. 

Jeśli chodzi o gospodarowanie w MDK - to czy miejska ciepłownia sponsoruje tej placówce darmowe ogrzewanie?

 

Dziękuję za podjęcie tematu.

 

 

PS:

 

Serio? Ja tam raczej widzę połataną dziurę i jeszcze bardziej rozjeżdżony chodnik.

Wiadukt nad torami nie ułatwi włączania się z podporządkowanych, a wręcz przeciwnie.

Panie Neołafita

Jeżeli chodzi o gospodarowanie w MDK i o "sponsorowanie" ogrzewania tej placówki przez miejską ciepłownię, to informuje iż nic takiego nie ma miejsca, a przynajmniej tak wynika z "Informacji o przebiegu realizacji planu finansowego MDK w Łańcucie za rok 2012", którą radni otrzymali do sprawozdania rocznego wykonania budżetu Miasta Łańcuta za rok 2012 (będącego podstawą do m.in. udzielania absolutorium Burmistrzowi). Z przekazanych pisemnie informacji wynika, iż za rok 2012 koszt energii cieplnej dla MDK wyniósł 115.525,05 zł. Nie wiem dlaczego nasunął się Panu wniosek o sponsorowaniu ogrzewania przez ciepłownię? Czy miał Pan na myśli otrzymaną w tym roku statuetkę sponsora kultury w MDK? Czy coś innego? 

"Sponsoring" firm (szczególnie Multifarb i miejskich spółek) dla MDK jest podkreślany przez Dyrektora w jego sprawozdaniach, zarówno finansowych, jak i merytorycznych (choć nie znalazłam takiego odzwierciedlenia w cyfrach sprawozdań). Podczas rozpatrywania tych sprawozdań na ostatniej komisji kultury RM zapytałam Dyrektora MDK o wysokość kwot "sponsoringu" i konkretne rzeczy sponsorowane, ale nie uzyskałam odpowiedzi. Zobligowałam Dyrektora do przygotowania odpowiedzi w tej sprawie na komisję finansów, gdy sprawozdania będą rozpatrywane, może wtedy czegoś konkretnego się dowiem (???). 

Jest też druga strona wywołanej przez Pana sprawy - nie sądzę by ciepłownia miejska mogła sobie pozwolić na "sponsorowanie" komukolwiek "ciepła", jej sytuacja finansowa to nie szczyty marzeń. 

Pozdrawiam

Share this comment


Link to comment

Szanowni Państwom

Dodałam do pierwszego wpisu odpowiedź jaką otrzymałam od Wiceburmistrza na interpelację w sprawie drogi dojazdowej do podstrefy.

Share this comment


Link to comment

SzP:

 

Wiem, ze tak się nie robi, ale usiłuję dociec jakie są przesłani lekceważenia sobie przez MDK oszczędności ciepła.

 

Ciepłownia o ile wiem szykuje się na poważna inwestycję, jeśli wie Pani o jakiś jej problemach, to jestem tym ciepło zainteresowany.

 

 

PS: w sprawie zjazdu to widać, że burmistrz rządzi zza biurka.

Share this comment


Link to comment

SzP:

 

Wiem, ze tak się nie robi, ale usiłuję dociec jakie są przesłani lekceważenia sobie przez MDK oszczędności ciepła.

 

Ciepłownia o ile wiem szykuje się na poważna inwestycję, jeśli wie Pani o jakiś jej problemach, to jestem tym ciepło zainteresowany.

 

 

PS: w sprawie zjazdu to widać, że burmistrz rządzi zza biurka.

Panie Neołafita,

Sprawa Ceipłowni Łańcut, jej wyników finansowych i planowanych inwestycji, była poruszana na ostatnim wspólnym posiedzeniu Komisji Gospodarki Miejskiej i Finansów w marcu br. Przedstawiono nam wtedy tylko "wstępną" (ale końcowa nie powinna się niczym różnić) wersję bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz informację na temat planowanych inwestycji związnaych z budową gazowego układu kogeneracyjnego w Ciepłowni, ponieważ musi (!!!) ona przeprowadzić modernizację źródła ciepła. 7 grudnia 2012 r. spółka ogłosiła przetarg na wymienioną inwestycję. Termin składania ofert upłynął 28 lutego 2013r. i było 3 oferty. Jest jednak problem z regulacjami prawnymi w zakresie wsparcia państwa do wytwarzania energii elektrycznej w kogeneracji gazowej (!!!), co spowodowało iż Ciepłownia przetarg musiała unieważnić. Spółka musi czekać z dalszymi decyzjami do czasu uchwalenia Prawa energetycznego, które zawierałoby mechanizm wsparcia dla kogeneracji gazowej w dłuższej perspektywie czasowej (8-10 lat), Jeżeli zmiany prawne nie nastąpią i nie będzie możliwości modernizacji źródła ciepła poprzez budowę układu kogeneracyjnego, nasza Ciepłownia "może zmodernizować technologię wytwarzania ciepła w kotle wodnym opalanym miałem węglowym, poprzez zakupienie nowej jednostki kotłowej wybudowanej w technologii ścian szczelnych" (cytat z wypowiedzi prezesa M. Sobusia). Miałby to być nowoczesny system, co jest szczególnie istotne z uwagi na fakt, iż od 2016r. zostają zaostrzone normy emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych.

Co do wyników finansowych, to trochę nas zaskoczyła informacja z "Rachunku zysków i strat", z którego wynika, iż Ciepłownia za okres 1.01.2012 - 31.12.2012 wykazuje 40.307,09 zł zysku netto. To chyba nie są szczyty marzeń dla spółki prawa handlowego, która sprzedaje "ciepło" nie po takich znowu najniższych cenach.  

Nie wiem czy taka informacja Pana zadowala, jeżeli interesuje Pana coś bardziej konkretnego, to postaram się złożyć takie zapytanie do Burmistrza (to on "zarządza" spólkami) lub Prezesa Ciepłowni.

pozdrawiam

Share this comment


Link to comment

Szanowni Państwo,

Na dzisiejszym wspólnym spotkaniu radnych Rady Miasta z radnymi Rady Powiatu Łańcuckiego Burmistrz przekazał informację, iż nadal nie doszło do wpisania obszaru inwestycyjnego na Podzwierzyńcu do SSE Euro-Park Mielec w Rozporządzeniu Rady Ministrów (bez tego podstrefy u nas nie będzie!!!). Jest to trochę niepokojące zjawisko, szczególnie iż z relacji Burmistrza wynika że jest duże zainteresowanie inwestorów, a tym samym byłaby szansa na tak bardzo potrzebne nowe miejsca pracy (szczególnie że tych istniejących stale ubywa!).

Share this comment


Link to comment

Przepraszam za offtopic. Co się dzieje z Piktonówką? Czy to prawda że została sprzedana?

Panie pi0trek

Piktonówka została sprzedana w trzecim z kolei przetargu, 18 kwietnia br. Kupił ją pan Sobuś. Cena wyniosła ok. 1 mln 150 tys przy czym z racji tego, iż znajduje się tam obiekt zabytkowy kupujący ma 5% bonifikaty od ceny sprzedaży (w projekcie uchwały przygotowanej przez Burmistrza w 2012 r. bonifikata wynosiła 50%, ale udało się nam ją zmienić !!!). Cena za Piktonówkę była przez Burmistrza dwukrotnie obniżana (do każdego przetargu). Próbowaliśmy interweniować przeciwko temu obniżaniu, ale się nie udało. Próbowaliśmy wstrzymać sprzedaz, ale też się nie udało. Może nowy właściciel wyremontuje i zagospodaruje obiekt skoro Miasto zdaniem Burmistrza do niczego go nie potrzebowało (?)

Share this comment


Link to comment

Your content will need to be approved by a moderator

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×