Jump to content
Sign in to follow this  
maciej

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup w Czarnej

Recommended Posts

maciej    32

W poniedziałki i środy w Domu Kultury w Czarnej co tydzień odbywać się będą ćwiczenia dla wszystkich chętnych, których celem jest wzmocnienie kręgosłupa. Warto skorzystać z tej formy aktywności fizycznej w naszym regionie już od najmłodszych lat życia.

 

plakat777-1024x728.jpg

 

Przykładowe ćwiczenia które każdy z nas może wykonać w domu

 

Ćwiczenie 1.

 

Leżymy na brzuchu. Wykonujemy wdech. Podnosimy wyprostowaną w kolanie nogę. Liczymy do 5. Wydech. Opuszczamy nogę i rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. To samo wykonujemy z druga noga. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy z każdą noga (razem 10-30 razy).

 

Ćwiczenie 2.

 

Leżąc na brzuchu wykonujemy podpór na rękach dłonie układając na wysokości klatki piersiowej. Wdech. Podnosimy głowę i ramiona prostując ręce w łokciach. Liczymy do 5. Wydech. Opuszczamy głowę i ramiona, rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.

 

Ćwiczenie 3.

 

Leżymy na brzuchu, ramiona wzdłuż tułowia. Wdech. Podnosimy głowę i ramiona. Liczymy do 5. Wydech. Opuszczamy głowę i ramiona, Rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.

 

Ćwiczenie 4.

 

Pozycja leżąca na brzuchu, ramiona wyprostowane do przodu. Wdech. Podnosimy głowę i ciągniemy ramiona wysoko ku górze. Liczymy do 5. Wydech. Opuszczamy głowę i ramiona. Rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.

 

Ćwiczenie 5.

 

Leżymy na brzuchu, ramiona wyprostowane do przodu. Wdech. Podnosimy w górę równocześnie prawą rękę i lewą nogę. Liczymy do 5. Wydech. Opuszczamy rękę i nogę, rozluźniamy się. Wykonujemy spokojnie 3-4 oddechy. Ćwiczenie powtarzamy naprzemian od 5 do 15 razy.

 

Ćwiczenie 6.

 

Opieramy się na dłoniach i kolanach. Na wdech wykonujemy "koci grzbiet", na wydech opuszczamy plecy. Ćwiczenie powtarzamy naprzemian od 5 do 15 razy.

 

Ćwiczenia zaczerpnięte z  link

Artykuł pochodzi z portalu Lancut.org

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×