Jump to content
Sign in to follow this  
krzemienica

Czy duże płytki to taki duży problem?

Recommended Posts

krzemienica    0

Chciałem sobie położyć w kuchni płytki (poprzednie trzeba bylo zerwać). Kupiłem płytki, wszystko pięknie, fajnie.

kwadro-aranze-bao_large.jpg

zdj. http://www.kwadroceramika.com/pl/produkty/plytki_salonowe/bao

Zawezwalem fachowca. No i wszystko ok dopuki nie zobaczył płytek, powiedział, że takich dużych nie kładl jeszcze. o.O Po pierwsze - myślałem, że to raczej średnia wielkość. Po drugie - to jakie on ma w ogóle doświadczenie, tak sobie dumam. Nie wiem czy mu nie podziękować. Nie chciałbym zmarnować materiału i nerwów.

Tu moje pyt. do glazurników - czy duże płytki kladzie się jakoś innaczej niż "normalne"? (chodzi mi o techniczny aspekt - nie znam się na tym)

Szczus    63

duże płytki są wręcz wygodniejsze do układania szybko lecą metry .Jedyny mankament to sprzęt do cięcia takich płytek . Duże znaczenie ma jakość płytek jeżeli jest to klasa pierwsza to dla zwykłego amatora umiejącego posługiwać się poziomicą nie stanowi ułożenie trudności(jeżeli oczywiście podłoże jest wypoziomowane i równe), Jednak jeżeli płytki są nierówne (gorsza jakość) to trzeba mieć naprawdę speca żeby wizualnie było widać estetykę(to samo tyczy się podłoża .) .   Należy też pamiętać o odpowiedniej zaprawie (producenci mają pełną gamę zapraw)bo duże płytki to też ciężar i mimo że my je wypoziomujemy to po kwadransie mogą "utonąć w zaprawie" i będzie krzywo (odpowiednia gęstość zaprawy też ma znaczenie ) .

PS  gratuluję wyboru teraz duże płytki są w modzie 

Edited by Szczus

Szczus    63

hmmm nigdy szlifierką kątową nie testowalem  plytek myślę że jakiś fachmen sobie poradzi, Ale do tego są specialne "mini cyrkularki" wtedy płytka prowadzi się równo mimo że jestem amatorem to radziłem sobie bezproblemowo na takim sprzęcie .Tarcza jest specialna nazywa się tarcza diamentowa do płytek ceramicznych z tego co wiem do betonu jest inna taka z wcięciami .